" استیضاح "

♦☻ |امان از زبان سرخ که سر سبز میدهد بر باد| ☻♦

" استیضاح "

♦☻ |امان از زبان سرخ که سر سبز میدهد بر باد| ☻♦

" استیضاح "

رهبر معظم انقلاب:
بدانید سر راه، مشکلات خیلی زیاد خواهد بود، توطئه‌‌‌‌‌‌ها خیلی زیاد خواهد بود؛ علیه شماها، علیه این دولت(نهم و دهم)و در باطن علیه این نظام. خیلی فکرها هست، خیلی تلاشها و توطئه‌‌‌‌‌‌ها هست و آماده باشید برای مواجهه‌‌‌‌‌‌ی با انواع و اقسام بدخواهی‌‌‌‌‌‌ها و بددلی‌‌‌‌‌‌ها و بدبینی‌‌‌‌‌‌ها که اثرش هم در بیرون بروز خواهد کرد.

پیام های کوتاه
مقامات
نشان افسران

..........................

لوگوی ما:
آخرین نظرات

گفتاری از استاد حسن رحیم پور ازغدی

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۲۴ ب.ظ

استاد حسن رحیم پورازغدی از جمله معدود افرادی است که در زمینه علوم انسانی اسلامی توانایی خارق العاده ای دارد.

او که خود از مبارزین انقلابی است معتقد است تصور جوان امروزی از غالب بودن ارزشها در جامعه دهه 60 انتزاعی و آرمانی است و از واقعیت فاصله دارد.

وی می افزاید که اکنون به نسبت آن موقع در جامعه افراد ارزشی بیشتری داریم.

در باب انتخابات او معتقد است باید ملاک ها را یاد گرفت و افراد را با ملاک ها سنجید. استاد میگوید اگر تور ماهیگیری داشته باشیم بهتر از این است که روزی سه وعده به ما ماهی بدهند.

منعکس شده در:

توبنویس - نقل قول - وبلر

اسلام طرفدار دنیا و آخرت خوب است

اسلام طرفدار دنیا و آخرت خوب است. نه دنیای خوب و آخرت بد ، نه دنیای بد و آخرت خوب و نه دنیاو آخرت بد اما منظور از دنیای خوب که میگوید معنای آن این نیست که این دنیا آخرت را تخریب کند.

این یک نگاهی به انسان،آخرت،دنیا و حسنه خوب است. دنیای خوب دنیایی است که از عذاب نار رهایت کند. این نیست که در دنیا خوش باشی و عذاب نار هم باشد. تمام قرآن وسیره و سنت عملی پیامبر و ائمه برای تبیین همین مفاهیم است. این نیست که کلمه آزادی پیشرفت و مقاومت در آنها نیست. صبر همان مقاومت است.

حضرت امیر(ع) می فرماید:

میخواهید خط را گم نکنید؟ ملاک ها را بشناسید و بعد آدم ها را هر که هستند با ملاک بشناسید،معیارها و ارزشها را براساس آدم ها تعیین نکنید بلکه آدم ها را با ملاک ها بسنجید. کسانی که دین و ایمانشان را از آدم ها میگیرند با همانها هم دین شان را از دست می دهند.


انقلاب اسلامی با تمدن سازی مذهبی ریشه سکولار را زد

بعد از انقلاب اسلامی تعریف دیگری از آزادی و حقوق،جمهوریت و مردم سالاری تعریف شد. آنها می گفتند جهان برای همیشه  سکولار شد. یکباره دیدند نه مذهب، بلکه بنیادگرایی مذهبی آمده است و در ایران تمدن سازی می کند و تولید علم و ثروت و فرهنگ میکند. اقتصاد و سیاست و دانشگاه را دارد تغییر می دهد و اسلام سلبی و ساکت فردی نیست. دیدند مذهب دوباره زنده شد. اسم آن را بنیادگرایی گذاشتند.

بنیادگراها دو دسته هستند، منفعل و فعال. هر دو محصولی پس از انقلاب اسلامی ایران هستند. بنیادگرایی منفعل آنهایی هستند که اجازه نمی دهند برای نماز و احکام شرعی کسی آنها را تحقیر کند بلکه شروع به نشان دادن مذهب خود میکنند و پسرهایی هستند که ریش میگذارند و دخترهای محجبه ای که گاهی پوشیه می زنند. اینها خانواده های لامذهب بوده اند و این موجی در جهان اسلامی است. کسانی که در اروپا و آمریکا متولد شدند اما اینگونه شدند.

آنهایی که اسلام شخصی دارند، سیاسی نیستند اما در همان ابعاد شخصی بنیادگرا هستند. یعنی به یکباره محجبه شده اند. اینها کسانی بودند که پدربزرگهایشان برای احتیاط حتی دو کراوات می بستند که کسی به آنها نگوید متحجر! اما فرزندان اینها مانند این بوده اند که هزار سال پیش به دنیا آمده اند.اینها خجالت نمی کشند بلکه طلبکار شده اند. منتها افراد منفعل آنها شعار های سیاسی نمی دهند.

بنیادگراهای فعال آنهایی هستند که می گویند بنده علاوه بر ریش در ظاهر خودم، زیرساخت تو را نیز به هم می ریزم. من آمده ام که جهان را تغییر دهم. دنیا، دنیای غرب سالار است و از قرن 18 تا20 تمام شد و نوبت ما است.


بین پارانتز:

آیا میدانستیم؟ که در آمریکا حدود 13 یا14 میلیون مسلمان است اما آمریکا آمار درست و حسابی نمیدهد چون ممنوع است. برای اینکه می داند اگر اعلام شود، قانون باید به آنها حقوقی بدهد و باید به تعداد مسلمانان درکنگره و مجلس، مسلمانها نماینده داشته باشند اما این کار را نمیکند.


اصطلاحاتی که پس از انقلاب بر سر زبانها افتاد اینگونه بود؛ تا قبلش می گفتند دموکراسی، سوسیالیست، جامعه مدنی... اما یک آیت ا... و پیرمرد آمد و شرایط تغییر کرد و ادبیات دیگری به وجود آمد؛ مستضعف، مستکبر،جهاد،شهادت و ولایت. فقط کلمه تغییر نکرد. وقتی کلمه تغییر میکند یعنی زاویه دید تغییر کرده و این شروع تمدن سازی است. بعضی کلمات تا قبل از این جریانات وجود نداشت اما هم اکنون در کل جهان اسلام گسترش پیدا کرده است.


معاون رئیس جمهور روسیه در یک جلسه ی رسمی به من گفتند: حرفی که من میزنم نه در جایگاه مقام رسمی روسیه،بلکه نظر شخصی خود را می گویم و آن اینکه همه ی دنیا به مردم شما، به نظام شما با غبطه نگاه می کنند. ما حتی در جلساتی با آمریکا، فرانسه، انگلیس و ناتو داریم آنها هم که دشمن شما هستند، در جلسه به شما احترام میگذارند یعنی ته دلشان به شما احترام میگذارند.


قابل توجه افسران:

این تصور غلطی است که دهه شصت همه انقلابی و مجاهد بودند. همه نمازشب خوان و شهید بودند. دروغ و کلاهبرداری وجود نداشت. الان تعداد بچه های فداکار و مجاهد نسبت به آن زمان به تصور من بیشتر است. منتها صحنه بروز بوجود نیامده است.


پاسخ به سوالات زیر توسط استاد ازغدی در پست بعدی:(بزودی)

1. با توجه به کمرنگ شدن ارزشها در جامعه شاهد پررنگ شدن بنیاد گرایی منفعل هستیم،چه راهکارهایی برای مقابله با این وضعیت باید اتخاذ کرد؟

2. در زمان شاه جو علیه دین بود و اسلام آمریکایی وجود داشت. با این وجود مردم کارهای بزرگی کردند. درحال حاضر علاوه بر وجود حکومت انقلاب و دین، علت این که بنیادگرایان فعال در دانشگاه با اقلیت مواجه هستند و به عقب افتاده بودن محکوم می شوند، چیست؟

برای مشاهده پاسخ سوالات بالا این مطلب را بخوانید.

نظرات (۹)

بسیار عالی و خواندنی
پاسخ:
ya ali
۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۴۱ سید امیر علی حیدری
سلام بنده خوب خدا.
از استاد مطالب مستمر بزارید خیلی خوب میشه من یکی که پایه ثابت مطالب استاد میشم
عالی بود
خدا قوت.
--------------------------------------------------------
یه درد دل با همه وبلاگ نویس ها:
در مورد مطالب عقیدتی و ائدولوژیک نظرم اینکه باید تو وبلاگ ها و وب سایت ها گسترش پیدا کنه حتی اگه با کپی پیست کردن باشه، چون با افزایش حجم اینگونه مطالب، یقیناً میزان دیده شدنشون هم زیاد می شه
مطالبی مثه خاطره شهدا، درمورد حجاب و غیره نیز از همین دست است حالا اگه کسی کپی هم کرد یک منبع هم بزاره این اصول و چارچوب سایت رو نشون میده که مقرراتی حاکم ه و سطح وبلاگ رو می بره بالا بر عکس تفکر غلط رایج در بین وبلاگ نویس های غیر مذهبی
پاسخ:
سلام
در مورد مسئله اول که فرمودید از استاد مطالب مستمر بذارم باید عرض کنم که سطح سخنرانی های استاد معمولا در حدی است که اگه پیشنیازهای موردنظر رو بلد نباشیم در اصطلاح امروزی هنگ میکنیم! به خاطر همین تا حدی که سخنان استاد قابل درک برای همه باشه، به روی چشم در وبلاگ قرار میدم.

در مورد درددل با شما موافقم
یاعلی

سلام

 

مطلب شما در سایت "tobenvis.com"

 

 منتشر گردید

 

منتظر حضور بعدی شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم

 

توبنویس جایی برای نخبگان و ارزشی نویسان ...

 

هدیه توبنویس به شما افسر جنگ نرم :


امام باقر علیه السلام فرمودند:

ما یُبالی مَن عَرَّفَهُ اللَهُ هذا الأمرَ أن یکونَ عَلی قُلَّه جَبَلٍ یَأکُلُ مِن نَباتِ الارض حتّی یأتیَهُ الموتُ ؛

کسی که خداوند او را با این امر امر امامت در عهد غیبت آشنا ساخته، او را چه باک از این که در قله کوهی زندگی کند و از گیاه زمین ارتزاق کند تا مرگش فرا رسد.

بحارالانوار، ج64، ص154



 

 

توبنویس : tobenvis.com

 

با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"

مطلب شما با لینک زیر درج گردید:
http://www.naghleghol.ir/index.php/polcy-2/679-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D9%85-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2%D8%BA%D8%AF%DB%8C

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
سلام
مطلب شما در سایت وبلر درج شد.

باتشکر، وبلر
با تشکر از مطلب خوبتان.
مطلب شما با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.
گلستان بلاگ منتظر مطالب شماست
http://golestanblog.ir/?p=4673
۲۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۵۰ تور آخرین لحظه روسیه
تور روسیه با پرواز امارات
۲۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۵۱ تور روسیه سن پترزبورگ
تور روسیه زمینی
۲۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۵۱ تور روسیه 8 شب
تور روسیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">