" استیضاح "

♦☻ |امان از زبان سرخ که سر سبز میدهد بر باد| ☻♦

" استیضاح "

♦☻ |امان از زبان سرخ که سر سبز میدهد بر باد| ☻♦

" استیضاح "

رهبر معظم انقلاب:
بدانید سر راه، مشکلات خیلی زیاد خواهد بود، توطئه‌‌‌‌‌‌ها خیلی زیاد خواهد بود؛ علیه شماها، علیه این دولت(نهم و دهم)و در باطن علیه این نظام. خیلی فکرها هست، خیلی تلاشها و توطئه‌‌‌‌‌‌ها هست و آماده باشید برای مواجهه‌‌‌‌‌‌ی با انواع و اقسام بدخواهی‌‌‌‌‌‌ها و بددلی‌‌‌‌‌‌ها و بدبینی‌‌‌‌‌‌ها که اثرش هم در بیرون بروز خواهد کرد.

پیام های کوتاه
مقامات
نشان افسران

..........................

لوگوی ما:
آخرین نظرات

ناقص العقل بودن زنان

جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۳۴ ب.ظ

نگاهی متفاوت به مفهوم ناقص العقل بودن زنان

در زمینه ی پاسخ به شبهه ی نقصان عقل زنان پاسخ های گوناگونی ابراز شده است. یکی از این پاسخ ها ، پاسخ علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی است که در نوع خود حاوی نکات جالبی است...

از آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی پرسیده شد : منظور امیرالمومنین علیه السلام از عبارت « نواقص العقول » درباره ی زنان چه می باشد؟
ایشان در پاسخ چنین فرمودند : 
هو العالم - امیرالمؤمنین علیه السلام در چند موضع از نهج البلاغه به این نکته اشاره دارند و از آنجا که این مطلب با فضای حاکم بر جامعه ی امروزی در مسئله ی تساوی منافات دارد ، بسیاری از افراد در مقام رد این قضیه و انکار آن از ناحیه ی حضرت برآمده اند و برخی همچون مرحوم مطهری با عدم اطلاع از مفهوم این مطلب خود را از دغدغه ی پاسخ گوئی راحت نموده اند. و بعضی از موجودین نه تنها این مطلب را انکار نموده بلکه مقام و موقعیت زن را بالاتر و عقل او را بیشتر و ایمان او را قوی تر بر شمرده اند ( زن در آینه جمال و جلال ) و نقصان عقل را به نقصان حافظه تغییر داده اند.
غافل از این که اگر مقصود حضرت نقصان حافظه بود ، می توانست تعبیر دیگری بیاورد نه این که بگوید : « عقلشان ناقص و ضعیف است » !
در قضیّه ی جمل ، امیرالمؤمنین علیه السّلام تصریح دارد که : « و امّا عایشه فقد أدرکها ضعف رأی النّساء » عایشه را سستی و کاستی بینش و رأی زنان به دام انداخت.
این مطلب را بنده در ضمن شرح حدیث عنوان بصری توضیح دادم. و خلاصه ی آن این است : 
مسئله ی نقصان و ضعف عقل و تدبیر و یا قوّت و صلابت آن به وجود صفات و ملکات و شاکله های نفسانی هر فرد بر می گردد و از آنجا که زنان را خداوند موجودی دارای عاطفه ی بیشتر و احساس لطیف تر از مرد برای اداره ی امور منزل و تربیت اولاد خلق فرموده است ، طبعاً این مسئله در تصمیم گیری آنها نسبت به قضایا و حوادث خارجی مؤثر خواهد بود و زودتر از دیگران تحت احساسات و عواطف واقع می شوند. که منظور از عقل در اینجا « عقل عملی » است. و امّا از جهت « عقل نظری و عِلمی » چه بسا بسیاری از آنان از مردها قوی تر و جلوتر  باشند.
نکته : 
ما نباید خود را جلوتر از امام علیه السّلام قرار دهیم و کاسه ی داغ تر از آش برای اسلام باشیم ، اسلام و مبانی آن صاحب دارد و صاحب آن حضرت بقیّه الله ارواحنا فداه می باشد و باید خود را تحت اوامر و اطاعت آن حضرت قرار دهیم و از خود چیزی اضافه نکنیم ، دین را مانند مجسمه به دلخواه خود نتراشیم. 
و اگر در مسئله ای از عهده ی پاسخ بر نمی آئیم سکوت کنیم و توجیه نکنیم و خلاف مقصود و مراد امام علیه السّلام مردم را به گمراهی و اشتباه نیندازیم که فردا باید پاسخگو باشیم ، مردم خوششان می آید یا بدشان می آید به ما ارتباطی ندارد ، ما باید وظیفه ی خود را انجام دهیم نه بدست آوردن دل مردم را ، و در نتیجه موجّه جلوه دادن بنی نوع و بنی صنف خود را ، 
و بدانیم که فعل و کردار ما وقتی مورد رضایت پروردگار است که فقط و فقط رضای او را مد نظر داشته باشیم نه مصالح و منافع دنیوی و شخصی و صنفی خود را.


به نقل از:
sandiskhor.blog.ir

۹۵/۱۱/۱۵
شاگرد خان

نظرات (۱)

۲۹ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۲۷ مهتابگردان ...
حضرت آقا در سخنرانی که در 6 تیر 60 داشتند به این موضوع پرداختند که متاسفانه به دلیل حادثه ی ترور ناتمام ماند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">