" استیضاح "

♦☻ |امان از زبان سرخ که سر سبز میدهد بر باد| ☻♦

" استیضاح "

♦☻ |امان از زبان سرخ که سر سبز میدهد بر باد| ☻♦

" استیضاح "

رهبر معظم انقلاب:
بدانید سر راه، مشکلات خیلی زیاد خواهد بود، توطئه‌‌‌‌‌‌ها خیلی زیاد خواهد بود؛ علیه شماها، علیه این دولت(نهم و دهم)و در باطن علیه این نظام. خیلی فکرها هست، خیلی تلاشها و توطئه‌‌‌‌‌‌ها هست و آماده باشید برای مواجهه‌‌‌‌‌‌ی با انواع و اقسام بدخواهی‌‌‌‌‌‌ها و بددلی‌‌‌‌‌‌ها و بدبینی‌‌‌‌‌‌ها که اثرش هم در بیرون بروز خواهد کرد.

پیام های کوتاه
مقامات
نشان افسران

..........................

لوگوی ما:
آخرین نظرات

آسیب شناسی کرسی های آزاداندیشی

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۲ ق.ظ

بنا به فرمایشات رهبری و اقدام وزارت علوم چند سالی است که کرسی های آزاد اندیشی به صورت دوره ای در دانشگاههای کشور برگزار میگردد.

موضوعات مختلفی اعم از حجاب، روابط دختروپسر، آمریکا و ... در این کرسی ها مورد بررسی قرار گرفته اند که ولایت فقیه موضوعی بوده که بیشترین کرسی ها در باب آن برگزار شده است.

در برگزاری این کرسی ها به دلیل عدم وجود تجربه قبلی ،مشکلات و کمبود هایی هم احساس میشود که باعث میشه استقبال دانشجویان از کرسی ها به طوریکه انتظار میره، نشه!

وبلر

تو بنویس

عمارنامه

حرف تو

در همایشی که باحضور دانشگاههای شمال غرب کشور در دانشگاه تبریز روز 92/2/2 به مدت 8 ساعت در قالب "کارگاه آموزش برگزاری کرسی های آزاد اندیشی" برگزار شد آسیب های کرسی های آزاد اندیشی اینگونه شناسایی شدند:

1- عدم رعایت اخلاق: در بعضی موارد مشاهده شده است که طرفین مناظره کننده به دلیل احساساتی شدن و تعصب بیش از حد اخلاق را رعایت نمی نمایند.

2- عدم دسترسی جریان های مخالف به تریبون: در بعضی مواقع شاید به دلیل ترس، عدم اطلاع رسانی و ... اندیشه های مخالف نمی توانند به تریبون دسترسی پیدا کنند و حرف خود را بزنند.

3- ترس از آزادی پس از بیان دیدگاه: مناظره کنندگان علی الخصوص دانشجویان در برخی موارد به دلیل حضور حراست ، وجود دوربین و ... در محل برگزاری کرسی آزاد اندیشی در بیان دیدگاه خود احتیاط میکنند.

4- کمبود زمان برای جمع آوری اطلاعات و مطالعه: برای برگزاری یک کرسی پرمحتوا و بدون بی نظمی های احتمالی باید فرصتی مناسب قبل از برگزاری کرسی وجود داشته باشد تا شرکت کنندگان وقت کافی برای مطالعه و جمع آوری اطلاعات در مورد موضوع کرسی داشته باشند.

5- عدم وجود استاد مسلط به بحث: در هر کرسی آزاد اندیشی که در دانشگاه برگزار می شود باید یک شخص مسلط به موضوع حضور داشته باشد  تا بتواند بحث را بدون طرفداری از اندیشه ای خاص و با دلیل و منطق به سرانجام برساند.

6- توجیه شرکت کنندگان و مناظره کنندگان: قبل از برگزاری کرسی شرکت کنندگان و مناظره کنندگان باید توجیه شوند که موضوع کرسی چیست و باید در باب چه موضوعی بحث کنند تا کرسی به انحراف کشیده نشود.

7- نظم بخشیدن به مباحث و تخصصی کردن آن: با توجه به انتظار جامعه از دانشجویان بحث هایی که در کرسی های آزاد اندیشی مطرح می شوند باید تخصصی و به روز باشند.

8- نقل قول کردن با منبع: در کرسی اگر سخنی از جایی یا کسی مطرح می شود باید با منبع کامل ذکر شود.

9- مشارکت دادن حضار: یکی دیگر از فاکتور های مهم کرسی های آزاد اندیشی اختصاص زمان به حضار برای شرکت در کرسی می باشد.

10- مهمترین آسیب هم ایجاد فضای امنیتی ( حضور و دخالت حراست): میتوان گفت مهمترین علت ترس دانشجویان برای شرکت در کرسی های آزاد اندیشی امنیتی کردن مراسم میباشد. با حضور نیروهای امنیتی و ایجاد فضایی امنیتی باعث ترس دانشجو برای اظهار نظر میشود.


کامران دانشجو:

برگزاری کرسی های  آزاد اندیشی فضای نقد، تضارب آرا و اندیشه ها و روحیه نقادی دانشجویان را  تقویت و  پویایی محیط دانشگاهی را افزایش می دهد.


در انتهای این کارگاه آموزشی از برگزارکنندگان و دانشجویان فعال در این عرصه درخواست شد تا اقدامات لازم را برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات در ماه جاری در دانشگاه انجام دهند. لذا از این طریق از شما فعالان فرهنگی دانشگاهها که بازدید کننده وبلاگ استیضاح می باشید نیز درخواست میشود در صورت امکان و فراهم شدن امکانات اولیه به برگزاری این کرسی اقدام نمایید.

نظرات (۱۲)

سال پیش در دانشگاه کرسی آزاد اندیشی داشتیم و حرف شما دقیقت درسته !!!  مناظره کنندگان علی الخصوص دانشجویان در برخی موارد به دلیل حضور حراست ، وجود دوربین و ... در محل برگزاری کرسی آزاد اندیشی در بیان دیدگاه خود احتیاط میکنند ( حرف هاشونو نتونستن بگن)
پاسخ:
بله.
به همین خاطر باید در کرسی های آزاد اندیشی فقط دانشجویان حضور داشته باشند.
و در بعضی موارد و در صورت امکان اساتید میتوانند حضور داشته باشند.

یاعلی

سلام

 

مطلب شما در سایت "tobenvis.com"

 

 منتشر گردید

 

منتظر حضور بعدی شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم

 

توبنویس جایی برای نخبگان ...



 

توبنویس : tobenvis.com

سلام

 

مطلب شما در سایت "tobenvis.com"

 

 منتشر گردید

 

منتظر حضور بعدی شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم

 

توبنویس جایی برای نخبگان ...



 

توبنویس : tobenvis.com

سلام.
اول اینکه برای ارائه این مطلب از شما ممنونم.
دوم اینکه در کرسی های آزاد اندیشی شرکت کردم و هنوزم  شرکت می کنم اما متاسفانه ابتدا می بایست فرهنگ سازی کرد و آزاد اندیشیدن را یاد گرفت، به عبارت دیگر باید مشخص کرد آزاد اندیشی یعنی چه؟ نقد کردن یعنی چه؟ چطور می توان نقد کرد؟ نقد یعنی حمله و تخریب یا چیز دیگر؟ آیا این گفته ها با مطالعه و فکر بیان می شود یا از شنیده ها و احساسات؟
سوم اینکه با مواردی که شما ذکر کردید موافق، مخالف و یا تا حدودی موافقم.
با بند 1 کاملا موافقم.(کم و بیش این مورد رو در تمامی نشست ها دیدم).
در مورد بند 2 قبول دارم که در برخی مواقع اجحافی صورت میگیره اما در بیشتر مواقع به دلیل عدم تسلط کافی دانشجویان به مسائل و عدم مطالعه دقیق یکی از طرفین این مشکل بوجود می آید.(برای خود من پیش آمده و فرد مقابل به دلایلی از آمدن امتناع کرده و جلسه یکطرفه با پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرده است).
با موارد 3 و 10 کاملا مخالفم. چون اگر فردی با مطالعه و فکر سخنی بگوید  هیچ مشکلی پیدا نمی شود، اگر هم از روی احساسات حرفی بزند باز هم مشکلی پیش نمی آید چون از طرف خود دانشجویان پاسخ می گیرد.(قابل توجه که حراست حق دخالت در کرسی های آزاد اندیشی را ندارد و اگر دخالت کرد می توانید طبق مفاد منشور آزاد اندیشی از خود دفاع کنید).
با مورد 4 کاملا موافقم. اما مگر دانشجو باید منتظر کرسی آزاد اندیشی باشد تا مطالعه کند؟
در مورد بند 5 تا 9 هم با شما موافقم.

در آخر باید گفت که این کرسی ها فرصت بسیار خوبی برای بیان دیدگاه ها است، هم باعث می شود دانشجویان مطالعه کنند، احساسات دانشجویان تخلیه شود و مهم تر از همه مسائل برای دانشجویان روشن شود.
پاسخ:
باسلام
در مورد اینکه فرمودید: " اما مگر دانشجو باید منتظر کرسی آزاد اندیشی باشد تا مطالعه کند؟ "
دانشجو که خود باید از قبل در اکثر موضوعات جامعه اطلاع داشته باشد و بروز نیز باشد.
ولی بهتر آن است که 13الی21 روز قبل از برگزاری کرسی ها ، اقدامات اولیه از جمله مشخص کردن موضوع بحث، ثبت نام موافقان و مخالفان و ... انجام گیرد تا شرکت کنندگان در صورت نیاز در مورد آن موضوع مطالعه داشته باشند.

در مورد این حرف هم که شما میگید اگر حراست دخالت کرد میتوانیم از خودمان دفاع کنیم!
باید عرض کنم که این حرف شما شعار بود! خودتان اگر دانشجو باشید بهتر از من و بقیه دوستان میدانید که برای کسانی که خود را به یک قدرت تبدیل میکنند (حتی نگهبان درب ورودی دانشگاه) متاسفانه قانونی وجود ندارد(البته نه همه)...

اگر باز توضیحات من نارس بودند بفرمایین در خدمت هستم.
یاعلی
سلام برادر
پاسخی، به پاسخ شما:
من که خدمت شما عرض کردم موافقم. اما نباید منتطر ماند.
در مورد دوم شاید شبیه به شعار باشد اما در رشته من که اندیشه های متعارض بیشماری در آن وجود دارد هم باز مشکلی تاکنون پیش نیامده است و افراد به راحتی حرف های خود را می زنند.
دوست من، دانشجو خود قدرت است بشرطی که دانشجوی ممتاز باشد.

برادر من ما باید یاد بگیریم و یاد بدهیم که بتوانیم حضور افرادی که اندیشه های متفاوتی با ما دارند را در کنار خود تحمل کنیم.(البته به شرطی که این اندیشه ها تبدیل به نیروی حربی نشود)

ممنونم از اهمیت دادن شما به نظرات
پاسخ:
سلامی دوباره.
در مورد اینکه فرمودید دانشجو خود قدرت است واقعا این حرفتان را قبول دارم ولی در حال حاضر در حد شعار هستش!!

دانشگاه ما کیفیت غذای نامناسبی داشت کسی جرات نداشت اعتراضی داشته باشه! تا اینکه به کمک دانشجویان بسیجی که خودشون محافظی هستند و از حراست و اینطور چیزا ترسی ندارن، یه اعتراض اساسی کردند تا اینکه دانشگاه اقدامی کرد...

شاید دانشگاه ما با دانشگاه فرق داره!!

یاعلی مدد
۰۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۳۴ سید امیر علی حیدری
سلام بنده خوب خدا... .
دانشگاه ما تجربه برگذاری کرسی آزاد اندیشی رو نداره اما در آینده تصمیماتی برای کارهای فرهنگی در دانشگاه دارم که به حول قوه الهی این هم یکی از انهاست
این مطلب و مطالب مشابه مفید خواهد بود برای اجرای اولین کرسی بر پایه تجارب برگزاری کرسی های دیگر دانشگاهها.
اگر کتاب یا مقاله ای در این مورد برای مطالعه سراغ دارید ممنون میشم معرفی کنید.
یا حق/.
پاسخ:
باسلام
یه منبع معتبر و خوب میتونم سایت http://korsiha.ir رو معرفی کنم.

باز اگر توانستم کمکی کنم در خدمتم
یاعلی

 

سلام

مطلب شما در سایت .:. وبلر .:. مجمع وبلاگهای ارزشی استان اردبیل درج شد.

 http://weblar.ir/fa/?p=3957

هدیه سایت وبلر:

امام صادق علیه ‏السلام : خوش اخلاقى در بین مردم زینت اسلام است.

با تشکر،مدیر سایت وبلر
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/21058
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
سلام
با تشکر از ارسال مطلب وبلاگتان به سایت "نقل قول"

مطلب شما با لینک زیر در سایت درج گردید:
http://www.naghleghol.ir/index.php/polcy-2/607-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم

با سلام و خدا قوت
از ارسال مطلب شما به سایت حرف تو ممنونیم
 مطلب شما در سایت حرف تو انتشار یافت
هدیه سایت حرف تو به شما:
پیامبر صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله :

به همدیگر هدیه بدهید تا دوستار هم شوید. همانا هدیه دادن، کینه‏ها را مى‏زداید.
یا علی

اصلا با تمام مشکلایی که داره برگزار شه
تو دانشگاه ما که کلی باید زور زد تا یه آزاد اندیشی برگزار شه
گاهی از بالا دستور میاد که اجازه ندن دانشجوها کرسی برگزار کنند
پاسخ:
سلام
متاسفانه فشار روی دانشجو هست ولی اگه کمی پشتکار داشته باشید میتونید برنده باشید
مطمن باشید شهرای دیگه جز تهران وترک ها روزی بلند خواهند شد.در موقابل بقیه استان ها واقعا داره ظلم میشه بابا ایران فقط تهران نیست.به قول محسن رضایی هشدار میدم به این وضع رسیدگی بشه

پاسخ:
دوست عزیز سلام
مطمئن باشید تا اتحاد و دوستی هست این حرف شما در حرف باقی خواهد ماند.
بنده آن چنان در ایران مسافرت نکردم ولی در سفرهایی که به استان های فارس، خوزستان(اهواز،شوش،اندیمشک ، دزفول و...) ، تهران، قم ، قزوین، هرمزگان، گیلان، مازندران،اردبیل،آذربایجانغربی، خراسان رضوی،اصفهان، یزد داشتم، آنگونه که شما میگین ظلمی ندیدم فقط از نظر آب و هوایی فرق داشتند که این آب و هوای خاص هر منطقه هم باعث شده هر منطقه اقلیم و شرایط محیطی خاص خودش رو داشته باشه.

بلی با این حرف شما موافقم که به شهر تهران بیشتر از شهرها و استان های دیگه رسیدگی میشه!
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">